Op sterrenjacht

12 juni 2017 - Hollywood, Verenigde Staten

Het was vandaag de dag dat we de hoogtepunten van Los Angeles gingen bekijken. Het ontbijt was ons gister goed bevallen dus gingen we er vandaag weer naartoe. Ocean's diner is een aanrader voor een goede bodem.

De eerste stop was The Observatory Griffith. Dit is een geweldige plek voor een uitzicht over de stad en de bekende HOLLYWOOD letters. Het is ook een sterrenwacht maar die was dicht vandaag. Dus het was alleen maar lekker genieten van het uitzicht. Hierna zijn we door de heuvels van Hollywood gaan rijden om nog dichterbij de bekende letters te komen. Een heerlijke bochtige route met erg leuke huisjes. Uiteindelijk een plek gevonden en als een groep chinezen uit de auto gesprongen en snel een foto maken.

Op naar de volgende van het lijstje van vandaag en dat was Beverly Hills. Dus ogen en oren open of we een beroemdheid zouden spotten. We kwamen vooral veel personeel tegen van de kapitale villa’s of voor ons onbekende mensen en niet wilde zeggen of ze beroemd waren. Maar toen gebeurde het! We moesten voorrang geven aan een zwarte Porsche. En daar zat een vrouw in met blond haar. Direct daarna zeiden we tegen elkaar dat is Meryl Streep. Helaas konden we er niet gelijk achterna dus moesten snel keren en als een stel paparazzi’s achter Meryl aan. Ja dan kom je bij een kruispunt en denk je waar is ze nou. Op de gok gekozen en dan maar vragen aan hondenuitlaters. Nou die keken soms of we iets heel geks vroegen. Helaas moesten we de jacht staken maar het was wel even leuk en Meryl kan van de bucketlist af. Voor de rest geen sterren gezien helaas. We hadden nog wel een ander bucketlist dingetje. Wildplassen in Beverly Hills. Onze benjamin moest zo nodig plassen dat hij geen eens meer oog had voor bouwkundige dingen. Want onze Bob de Bouwer praat bijna alleen maar over hamers, moertjes, gipsplaten en andere bouwtechnische zaken. Natuurlijk geen WC te vinden in deze chique wijk dus dan maar wildplassen.

Voordat we naar de tattooshop Highvoltage gingen hebben we bij Mel’s Diner geluncht. Een diner met heerlijke milkshakes en goede burgers. Onze 2e benjamin wilde heel graag bij High Voltage de shop van de bekende Kat von D. Kat was er weer helaas niet maar voor Justin was dit een droom die uitkwam.

Hierna zijn we nog naar het historische gedeelte geweest maar of we het hadden het verkeerde adres of er was echt weinig te zien. Wat er wel te zien was waren de hoeveelheid zwervers. Met tentjes naast de snelweg of gewoon op de straat. Triest om te zien dat aan de ene kant mensen niet weten wat ze met hun geld moeten doen en andere geen geld hebben om wat te doen.

We wilde nog even shoppen op Rodeo drive. Maar helaas de meeste waren al dicht. Dus het was voornamelijk windowshopping. Dus weer niets voor het thuisfront kunnen kopen.

Als laatste van onze tour zijn we naar de bekende sterren op de walk of fame geweest. Het is een beetje vergane glorie maar je moet het gezien hebben.

Morgen verlaten we Los Angeles en gaan we naar Pismo Beach. Hopelijk is het weer ons net als de andere dagen goed gezind en kunnen we nog even een plonsje wagen.

Welterusten!

1. Miranda:
    13 juni 2017
    Heerlijk dat jullie zo genieten x
  2. Hennie witte:
    13 juni 2017
    De reisverhalen worden met plezier gelezen ze zijn grandioos .Jullie hebben veel plezier dat is te zien op live heel leuk gr. Derk en Hennie
  3. Nel:
    13 juni 2017
    Zo te lezen vermaken jullie je wel veel plezier nog