Een mooie dag met een staartje

25 juni 2017 - Antelope Canyon, Arizona, Verenigde Staten

Helaas moesten we vandaag ons heerlijk hotel in St. George verlaten. Super vriendelijke mensen en alles schoon en netjes. Maar vandaag was de eindbestemming Page. Route uitgestippeld en het zou ongeveer 2,5 uur rijden zijn. Bestemming in de navigatie ingetikt en er staat ineens 3,5 uur rijden. Klein beetje paniek want we moesten om 12.10 uur bij de Indianen zijn. Hebben we is een keer wat goed voorbereid hebben we dit. Er was wel wat met tijdverschil en we hoopte dat dat het ook zou zijn. Beetje saaie route tot we door ons geliefde Zion moesten. Dit was de kortste route en was ook echt geen straf. Tot we 500 meter voor onze bestemming in onze spiegel een politieauto hoorde aankomen. Loeiende sirenes en hij bleef even achter ons. Wat hebben we gedaan dachten we en zo hard reden we toch niet. Gelukkig ging hij ons voorbij en moest hij iets verderop zijn bij een ongeluk.

En toen stonden we in Page en zagen we dat de klok een uur terug was. Dus toch dat tijdverschil en waren we ook keurig op tijd. We gingen vandaag de Lower Antelope Canyon door. Dit is een Canyon onder de grond waar je doorheen loopt. Je gaat 33 meter naar beneden en dan loop je langzaam weer omhoog. Het is een zeer toeristische attractie en je moet even geduld hebben maar daarna wordt je er rijkelijk voor beloond. Tijdens het uur wachten voordat je naar beneden mag was behoorlijk heet en er was misschien een mogelijkheid dat ze hem dicht zouden gooien. De afgelopen dagen waren er ook mensen flauwgevallen. En nu gebeurde het ook achter ons. Gelukkig ging het al snel beter.

Toen we afdaalde was de temperatuur een stuk aangenamer. Het enige zweet wat je nu kreeg kwam door de steile trappetjes of benauwde doorgangen. We 2 hele leuke jongen gidsen die tips gaven hoe je het beste foto’s kon nemen. En de mooiste foto’s werden eigenlijk nog genomen met de Iphone (en soms met de Samsung). En foto’s bleef je nemen wantiedere keer als je een hoek om kwam zag je weer wat moois. Het is ook niet te bevatten dat als het echt goed regent dat het dan helemaal vol met water loopt. In 1992 zijn er hierdoor 11 mensen overvallen door het water en overleden. Het was echt een geweldige tour die iedereen zou moeten doen als hij in de buurt is. Het is wat massaal maar dat moet je maar op de koop toe nemen.

S’avonds lekker gegeten bij een Pizzeria en hier namen de familie de Jong een lekker biertje. Niets gek aan denk je op het eerste gezicht. Totdat je daarna naar de Walmart gaat een paar boodschappen gaat doen en denkt zullen we een klein flesje Bacardi kopen. Wat goedkoop (10 dollar) en wat zal dat lekker smaken straks riepen we nog. Nou flesje uitgezocht en we willen betalen. Komt er ineens een juffrouw aangesneld die een hesje aandoet en ons mededeelt dat de koop niet doorgaat. De reden: ze was langs ons gelopen en er roken 2 man naar alcohol en we konden dus geen drank hierdoor kopen. Ten eerste wees ze Erik aan maar die drinkt alleen maar Sprite no ice en ze wees Justin die maar 1 biertje op had. Discussie was zinloos want de mevrouw stond duidelijk op haar strepen en voelde zich erg machtig. We hoefde die fles drank al niet eens meer en zijn lekker weggelopen met wat Nederlandse krachttermen. Hierna hebben lekker met een colaatje op ons terras gezeten en genoten van de zeer aangename temperatuur.

Morgen gaan we de laatste rotsen bekijken in de Grand Canyon. Een aardige rit voor de boeg maar zal zeker weer de moeite waard zijn.

Welterusten!

1. Marjolein:
    26 juni 2017
    Ik lees jullie blog sinds gisteren en vind het fantastisch met jullie mee te reizen en jullie schrijven erg leuk !! Je wil maar door blijven lezen! Heel veel plezier met zijn 5en en ik wacht met smart op jullie volgende verhaal !
  2. Nel:
    26 juni 2017
    Echt iets voor jullie,Erik reed toch niet haha
  3. Saskia:
    26 juni 2017
    Snap jullie verbazing/verontwaardiging niet...De verkoopster dacht natuurlijk dat jullie minderjarig waren, logisch toch...
  4. Hennie witte:
    26 juni 2017
    Het is weer een mooi reisverslag jullie beleven veel het is fantastisch om het te lezen en wat een mooie en leuke foto's