Dagje natuur in recordtempo

17 juni 2017 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

De verslaggever had even een vrij weekend maar nu zijn we er weer. Zaterdag hebben we de geweldige stad San Francisco verlaten om richting het binnenland te gaan. Onze overnachting was in Bakersfield gepland met een tussenstop in Sequoia National Park. Een lange rit van ruim 400 km, met bij enkele van ons nog naweeën van het fietsen. Beter gezegd spierpijn, rugpijn, zadelpijn en alles waar je het woord pijn achter kunt zetten. Na een prachtige rit kwamen we aan in Sequioa. We wilde graag de gigantische bomen bekijken. Auto geparkeerd en een shuttle bus in. Keuze uit 2 stops waarvan er 1 was met een stuk lopen en die andere was de bus uitrollen en daar waren ze al. Wij kozen voor de bus uitrollen. Als een stel echte toeristen hebben we de bomen gezien foto’s genomen en weer terug naar de auto. We vielen ook een beetje uit de toom bij de rest van de mensen die er liepen. Wij gingen zonder drinken of wat dan ook op pad. De rest loopt met drinkflessen, rugzakken, survival outfits maar wij niet. Als we aan het einde gaan evalueren van de vakantie dan komen er nog wel wat verbeterpunten voorbij. De vrouw van de shuttle bus keek ook van dat is snel. Ons hotel was nog ruim 160 km rijden en we wilden nog even zwemmen. De weg was geweldig door de bergen naar beneden en zo saai werd de weg later. Leek wel het einde van de wereld. Maar uiteindelijk aangekomen in Bakersfield waar we een wat gedateerd hotel hadden maar wel met een lekker zwembad. Ron en Justin gingen speurzoekertje doen naar het straatnaambordje van Korn. En de rest ging zwemmen. Het leek wel of we in een film zaten. Ene kant van het zwembad een grote latino familie die zo uit een slechte gangsterfilm gestapt konden zijn. De andere kant een blowende rus met vlakbij een man die continu naar de latino familie zat te kijken. Dit kon zo maar een FBI agent zijn achter ze stoere zonnebril.

De latino familie was heerlijk aan het bbq’en en stiekem wilde wel een stukje kip of spareribs. Maar iets hield ons tegen totdat we in gesprek kwamen met de gevaarlijkst uitziende van het stel. Super aardige vent en hij legde ons uit dat die hele familie naar het hotel komt omdat het te warm is bij hun thuis. Leuk gesprek met die vent maar geen kip of spareribs. Dus dan maar naar het steakhouse later. Hier kwamen we nog 2 Nederlandse stellen naast ons tafeltje en hebben gezellig gegeten met z’n 9en en kregen we tips voor onze volgende stop Las Vegas. Hierover meer in het volgende verslag.

Welterusten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hennie witte:
    19 juni 2017
    Het is weer een fantasties verhaal . Nog aan boom knuffelen gedaan haha maar jullie hebben het heel gezellig wat ik zie op de foto's en lees in de verhalen gr.Dirk en Hennie