Heet,Heter Heetst

18 juni 2017 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

De route van vandaag was van Bakersfield naar viva Las Vegas met een verkoelend benenstrek moment in Death Valley. Kaarsrechte wegen met amper verkeer op de weg en niet zien waar de weg eindig en dwars door de woestijn. Het was niet zo gek dat je niemand tegenkwam want de temperatuur liep alleen maar op. Het blijkt dat de Europeanen het fantastisch vinden om de hitterecords te ervaren. Wij zagen de buitentemperatuur ook oplopen. Het koelste wat wij hebben gemeten was ongeveer 45 graden Celsius tot het aller heetst 53 graden Celsius. En dan krijg je nog de borden dat je op bepaalde plekken de airco uit moet doen. Wij hebben dit toch ook even gedaan om het te ervaren. We hebben hem maar gauw weer aangezet. Toen hoorden we wat rare geluiden maar gelukkig niks aan de hand. Onze eerste stop was Zabriskie Point. Een heel klein heuveltje op met een prachtig uitzicht. Een stukje van niks maar eenmaal boven had je het gevoel of je kilometers had gewandeld. Het water wat in de auto nog redelijk koud was door dat kleine stukje lopen al lauw. Eenmaal terug in de auto leken we wel een stel marathon lopers. We waren zeiknat van het zweet. Maar klagen doen we niet dus op naar het volgende punt en dat is Badwater Basin. Badwater Basin is het laagste punt van Noord-Amerika maar was ook gelijk niet normaal heet. Het leek wel of je in een magnetron liep. Net of we weten hoe dat voelt maar je moet het toch met iets vergelijken. Even een fotootje geschoten en terug de auto in. Die in die korte tijd wel op een rijstkoker leek dus gauw die airco op standje ijskoud. We waren al wat later en we moesten nog een stuk rijden naar Vegas dus vol gas.

Zo rustig als dat het onderweg en in Death Valley was. Zo ongelooflijk druk was het in Las Vegas. De laatste dag van een gigantisch Dance event (EDC) was in volle gang en dat kon je merken. In Vegas was het ook bloedheet maar om nou in je halve nakie rond te lopen gaat ons ook weer te ver. We walgde ervan. Het liefst draaide we om en gingen we weer terug naar de magnetron of snelkookpan. Maar goed we dachten we zetten ons erover heen. We komen hier tenslotte toch voornamelijk voor de cultuur en musea.

Bij het inchecken kregen we te horen dat we 2 kamers op 18 hoog hadden. Oeps dat is best hoog als er iemand mee is met hoogtevrees. Maar gelukkig viel het mee en hoefde niet te verkassen. Het was ook direct duidelijk wat de cultuur hier is: gokken! Overal waar je keek zag je gokkasten en speeltafels. Dus die cultuur hadden we gevonden en daar kon dus een vinkje achter. Nu nog op zoek naar die musea. En die hadden we ook al snel gevonden na een wandelingetje op de strip. Dat was het casino The Venetian. Een schitterend hotel met natuurlijk een casino en een winkelcentrum. Het mooiste hier is dat het plafond zo gemaakt is dat je net lijkt of je buiten loopt maar toch binnen. Prachtig geschilderd en dus ook een vinkje achter het musea gedeelte. Als je zo snel je lijstje hebt afgevinkt dan ga je maar andere dingen zoeken. We hadden dat snel gevonden hoor. Een dollar in de gokkast gooien paar keer drukken en prompt er staat een dame naast je en vraag wat je wilt drinken. Je kan alles bestellen wat je wilt en je geeft er een fooitje als ze het komt brengen. Nou dat hadden we snel door en de rum cola’s en biertjes waren niet meer aan te slepen. Het enige wat wij moesten doen was stom naar die kast kijken en af en toe een drukkie geven. In elke casino werkt het zo dus zou nog wat beloven de aankomende dagen. Simpel rekensommetje: $5 gokken + $5 fooi aan drankjes= $10.  Voor 5 drankjes zou je waarschijnlijk tussen de $35 en $40 kwijt zijn. Dus toch een winst van $30. Uiteindelijk toch gewonnen en zwalkend naar huis. Onze eerste avond Vegas was nog een soort verkenningsrondje. We zullen de overige dagen ons hier prima vermaken.

Welterusten!

1. Robert:
    23 juni 2017
    De 53 graden in Death Valley heeft hier de krant gehaald, lang leve de airco!

Gr Robert
  2. Frans:
    23 juni 2017
    Hee Remco, vandaag voor het eerst even snel wat van jullie avonturen gelezen. Geweldig! Zelf een weekje Terschelling en Veluwe achter de rug, nou, dat is ook spectaculair hoor! ;)
    Hier is het sinds vandaag weer ouderwets Hollands koel met slechts 20 graden. Het was in het nieuws dat in Arizona vliegtuigen niet mogen opstijgen bij temp vanaf 48 graden en het was 49 graden, dit ivm onvoldoende lift op de vleugels bij zeer hete en dus dunnere lucht. Niet normaal toch? Heel veel plezier gewenst, ik lees je blog volgende week weer, nu weekend genieten!
  3. Eric:
    23 juni 2017
    Leuk boys, gaat het nog lekker zonder wijf
    wie schrijft er nu het meest?
  4. Nel:
    24 juni 2017
    Nog 1 weekje dan horen we wel de grote verhalen,nu nog ff genieten zonder de vrouwtjes