Wachten wachten en heel veel geduld

10 juni 2017 - Redondo Beach, California, Verenigde Staten

Twee jaar geleden op een redelijke mooie familiedag op het strand van IJmuiden ontstond het idee om een rondreis door de USA te maken. Sparen, “vergaderen” en voornamelijk veel voorpret was het vandaag eindelijk zover. Zeven uur afgesproken op Schiphol en iedereen was fris en fruitig aanwezig inclusief het uitzwaai comité.  Kleine schoonheidsfoutjes heb je altijd zoals naar de verkeerde incheckbalie lopen of invullen dat je inwoner van Amerika bent maar als dat alles op zo’n reis. Met een goeie doei van het thuisfront gingen we op pad richting de eerste stop: LONDEN.

Dit was een prima opwarmertje om een beetje het gevoel van vliegen te krijgen. Echter na 3 rondjes boven Londen te hebben rondgevlogen ga je toch twijfelen of ze ons wel wilde ontvangen. Maar uiteindelijk mochten we toch landen. En ook hier alvast een goede warming up wachten in de rij. Want we werden hier eerst ondervraagd met een paar superintelligente vragen zoals: waar werk je, hoe lang rijdt je vrouw erover naar haar werk en hoe heb je je hotel geboekt. Nadat dit doorstaan te hebben mochten we alle vijf door en was het nog even 4 uur wachten op de vlucht naar Los Angeles. Om in de stemming te komen en eerlijk gezegd veel keus hadden we niet gingen we maar een burgertje happen. Voor de rest weinig te doen in de veel te kleine hal met veel te dure winkels. Het boarden ging lekker chaotisch met amper informatie maar met een kleine vertraging gingen we de lucht in.

Klaar voor 10,5uur vliegen maar genoeg om te kijken dus het zou om moeten vliegen, NOT! Op een gegeven ben je er klaar mee en duurt elke minuut te lang. Maar goed tandjes op elkaar en alleen maar denken aan het mooie wat er aan gaat komen. Maar nadat we geland waren en 3 rondjes om het vliegveld te hebben gereden omdat onze gate bezet was werd onze irritatiegrens op de proef gesteld. Na 1 uur en 3 kwartier stil te hebben gestaan konden we er eindelijk uit. En toen kwam het volgende obstakel, de immigratie horde. Trump heeft de slogan: Make American great again nou je kan beter zeggen you have to wait to come to America again. Wat een ongelooflijk verschrikkelijk systeem maar goed daarna was het dan ook klaar met de onzin en kon de vakantie echt beginnen.

Iets later dan gepland kwamen we aan bij ons motel voor de aankomende 3 nachten. We hadden nog wel trek dus we zijn even naar de wereldberoemde In-N-Out burger geweest om een lekker burgertje te happen voor het slapen. Hierna was de koek wel op en konden we na meer dan 24 uur wakker zijn ons bedje op zoeken.

Weltrusten!

1. Erik Steffen:
    11 juni 2017
    Jaja het was me een avontuur die eerste dag.
  2. Saskia:
    Veel plezier mannen!!
  3. Marina:
    Veel plezier mannen
  4. Miranda:
    Dat is achter de rug.
    Wel een leuk verslag om te lezen.
    Nu lekker genieten xxx
  5. Hennie witte:
    11 juni 2017
    Het avontuur kan beginnen heel veel plezier en lekker genieten
  6. Irma:
    16 juni 2017
    Heel veel plezier
  7. Bram:
    16 juni 2017
    Leuk om alles te lezen en de foto's te bekijken. Veel plezier nog mannen!
  8. Paulien:
    25 juni 2017